Buurtbemiddeling logo

“Buurman kan het wat zachter?”

Onenigheid met de Buren? Denk eens aan buurtbemiddeling.
Op Facebook of Twitter staat dat u met knallende hoofdpijn in ligt. De hele wereld weet het, behalve……de buurman die met zijn boormachine aan de slag gaat. Vaak begint het met iets kleins.
Onwetendheid zorgt vaak voor onbegrip. Ga in gesprek met uw buren en geef aan wat u vervelend vindt en probeer samen tot een oplossing te komen.
Als praten niet werkt, in dat geval kunt u overwegen om gebruik te maken van buurtbemiddeling Hengelo.

U kunt buurtbemiddeling inschakelen wanneer er sprake is van bijvoorbeeld geluidsoverlast, stankoverlast, rommel, erfafscheidingen, overhangende struiken of bomen, parkeeroverlast, overlast door dieren, pesterijen en overlast door kinderen. Buurtbemiddeling Hein de Kort s

De kracht van buurtbemiddeling schuilt in de inzet van vrijwilligers. Het zijn bewoners die zich inzetten voor een prettig en veilige woonomgeving. Zij helpen bewoners die een ‘probleem’ hebben om met elkaar in gesprek te komen. Het doel is om het onderlinge contact te herstellen en zodoende het probleem op te lossen.
Vrijwillige buurtbemiddelaars worden getraind en continu bijgeschoold om conflicten/problemen zo goed mogelijk te begeleiden naar een goed einde.

Hoe kunt u zich aanmelden voor buurtbemiddeling?
U neemt contact op met de coördinator van buurtbemiddeling. U vertelt waar het over gaat. De coördinator doet een beoordeling over de aanmelding en of uw probleem bemiddelbaar is. Is dit het geval dan ontvangt u bezoek van twee bemiddelaars. U vertelt hen uw verhaal.
De bemiddelaars gaan vervolgens naar de andere partij uw buur kan dan zijn of haar verhaal doen. De bemiddelaars zijn onpartijdig en streven ernaar om beide partijen aan tafel te krijgen en samen tot een oplossing te komen. Op die manier is de kans van slagen van de oplossing het grootst.
Buurtbemiddeling is gratis en gebeurt op basis van vrijwilligheid.

U bereikt de coördinator buurtbemiddeling telefonisch via: 061413247 of mailen naar: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.