HGV logo

Skatehockey

Het is nog geen jaar oud en nu al razendpopulair: skatehockey. De veelzijdige vereniging H.G.V. startte de les op met als doel kinderen op een goedkope manier een snelle, spectaculaire en originele sport aan te kunnen bieden. Elke zondagmiddag van 12.00 tot 13.00 uur wordt er gespeeld op de Combibaan aan de Van Alphenstraat bij de kinderboerderij.

Het spel lijkt op ijshockey op inline skates, maar is veel vriendelijker. Er mag geen opzettelijk lichamelijk contact zijn en doordat er wordt gespeeld met een tennisbal hoeft ook geen zwaar en log pak worden gedragen. En dat scheelt ook weer in de portemonnee, want naast de lage contributie van nog geen € 10,00 per maand zijn er geen aanschafkosten. Skates, beschermers en de stick kunnen de eerste tijd worden geleend van de vereniging.

Skatehockey

Afgelopen maanden zijn veel scholen op visite geweest bij de skatehockey en daardoor is het enthousiasme enorm. De gemeente Hengelo spreekt van een groot succes en organiseert nóg meer clinics voor de basisscholen. Leiding Rodney Herder en sportvereniging H.G.V. zijn beretrots.

Wil jij ook skatehockeyen? Je mag gratis komen proberen hoe leuk de sport is, kom aanstaande zondag gezellig langs!