Op stap met de fiets in natuurgebied De Doorbraak

Zaterdagochtend 19 augustus houdt Landschap Overijssel een ‘Op stap’ fietsexcursie door natuurgebied De Doorbraak. Onder leiding van een landschapsgids fietst u ongeveer twee uur door dit mooie, waterrijke gebied. De kosten bedragen € 3, - per volwassene en € 1,50 per kind. Als u donateur van Landschap Overijssel bent, of van één van de 12 andere Landschappen, dan neemt u op vertoon van uw pasje gratis deel. De ‘Op stap’ excursies worden mede mogelijk gemaakt door de provincie Overijssel.

De Doorbraak
De Doorbraak is een 14 kilometer lange nieuw gegraven watergang tussen de Loolee bij Almelo en de Exosche Aa in Ypelo bij Wierden. In de brede ecologische zones aan weerszijden van de beek ontstaat prachtige natuur.

Aanmelden
Ga tijdens deze Op Stap fietstocht mee met een landschapsgids die je op bijzondere plekken langs De Doorbraak, die nog volop in ontwikkeling is, zal leiden. Tijdens deze Op Stap excursie is het gebied vanaf Ypelo aan de beurt. Het betreft een fietstocht van ongeveer 2 uur. Onderweg zal regelmatig worden gestopt zodat de gids bijzondere details kan vertellen. Omdat het op sommige plaatsen kwetsbare natuur betreft is de groepsgrootte beperkt en dien je je van te voren aan te melden. Dit kan via www.landschapoverijssel.nl/opstap2017. Na opgave ontvang je een bevestiging met de exacte startplaats en tijd van deze avondexcursie.

Kijk voor meer informatie en aanmelden op www.landschapoverijssel.nl.

11 augustus 2017