Kinderactiviteit ‘Sporen’ op Hof Espelo

Welke sporen laten dieren zoal achter? Kinderen ontdekken het woensdagmiddag 11 oktober tijdens de speciale kinderactiviteit ‘Sporen’ op landgoed Hof Espelo. Met een natuurgids van Landschap Overijssel gaan ze op zoek naar allerlei sporen. De activiteit start om 14.30 uur. Vooraf aanmelden is niet nodig.

Ook al zie je niet altijd dieren als je in het bos bent, toch zijn ze er. Je ontdekt het als je hun sporen vindt. En dat kan van alles zijn. Denk aan uilenballen, knaagsporen, wildpaadjes en pootafdrukken. Welk dier laat welk spoor achter? Dat is de vraag. En heb je er wel eens bij stil gestaan dat je zelf ook sporen achterlaat? De natuurgids neemt de kinderen mee over landgoed Hof Espelo waarbij ze spelenderwijs meer leren over de natuur en over de dieren. Tip: trek kleren aan die vies mogen worden en lekker warm zijn.

Kinderen in het bos Henrica de Joode Foto: Henrica de Joode

De kinderactiviteit ‘Sporen’ is woensdag 11 oktober en start om 14.30 uur. We starten van vanaf bezoekerscentrum het Koetshuis, Weerseloseweg 259 Enschede. Bijdrage is € 2,50 per kind. Kijk voor meer informatie over activiteiten van Landschap Overijssel op www.landschapoverijssel.nl.

6 oktober 2017