‘Spirit of nature’-wandeling langs het Hilligenpad

Op vrijdag 13 oktober organiseert Landschap Overijssel in samenwerking met voormalig retraitehuis De Zwanenhof een ‘Spirit of nature’ -wandeling tussen Hof Espelo bij Enschede en Oldenzaal. De route volgt een deel van het Hilligenpad; een gemarkeerd pad langs 50 plekken die te maken hebben met geloof, bijgeloof en spiritualiteit van mensen door de eeuwen heen. Een moderne pelgrimswandeling voor mensen die Santiago net iets te ver vinden.

Zintuigen op scherp
Tijdens een ‘Spirit of nature’-wandeling zet je je zintuigen op scherp onder begeleiding van een gids, opgeleid aan het NatuurCollege van Irene van Lippe-Biesterveld. Horen, zien, ruiken, voelen en proeven staan centraal en je wordt uitgedaagd de gebaande paden te verlaten. Figuurlijk, maar soms ook letterlijk. Al wandelend hoort je hoe de bladeren ritselen, hoe zacht het mos voelt onder je voeten en je ruikt hoe het seizoen haar entree maakt. Als je wilt, kun je bovendien onderzoeken hoe jouw voelsprieten reageren op plekken waar oud volksgeloof en -devotie nog zichtbaar en tastbaar zijn.

LO Hilligenpad archief sHilligenpad archief

Programma en aanmelden

• Startpunt: voormalig retraitehuis De Zwanenhof, Retraitehuisweg 4 in Zenderen
  • Route: o.l.v. ‘Spirit of nature’ -gidsen Gé Westgeest en Jaap Bont rondom Ootmarsum
  • Prijs: €29,50 inclusief haal- en brengservice, lunchpakket en koffie/thee bij vertrek
  • Programma: 9.30 uur verzamelen met koffie/thee en krentewegge, 10.00 vertrek naar startlocatie en wandelen, terugkomst op De Zwanenhof tussen 16.00 en 17.00 met afsluiting.

Deelnemen aan de ‘Spirit of nature’-wandeling op 13 oktober a.s.? Aanmelden kan via: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.

Het boek met de 5-daagse route ‘Het Hilligenpad, Zwerven door Twente’ is o.a. verkrijgbaar via www.hilligenpad.nl.

6 oktober 2017