Excursie ‘Speuren naar sporen’ Hof Espelo

Welke sporen laten dieren achter? Ontdek het tijdens de excursie op zondag 18 februari op landgoed Hof Espelo. Met de gids van Landschap Overijssel ga je speuren naar allerlei sporen die dieren achter kunnen laten. Een leuke excursie voor het hele gezin. De excursie start om 13.30 uur en duurt circa 1,5 uur. Vooraf aanmelden is niet nodig.

Afgeknabbelde boompjes, hoefafdrukken, uilenballen, looppaadjes. Als je goed om je heen kijkt, zie je dat dieren overal hun sporen nalaten. Maar welk spoor hoort nu bij welk dier? Is het een ree, een uil, een vos of een eekhoorn? Van de gids leer je waar je op kunt letten en welke sporen er zoal zijn. Zo wordt wandelen in het bos een leuke en spannende speurtocht!

Ook kom je langs een aantal cameravallen die automatisch een filmpje of foto maken als er een dier voorbij komt. Zo weten we precies welke dieren op het landgoed leven en wanneer ze actief zijn. De filmpjes zijn te zien in bezoekerscentrum Het Koetshuis. Tip: trek stevige schoenen en warme kleren aan. De tocht duurt ongeveer 1,5 uur.

Spoor van een vosHet spoor van een vos   foto: Clifton Buitink

De excursie ‘Speuren naar sporen’ is zondag 18 februari. Het begint om 13.30 uur vanaf bezoekerscentrum het Koetshuis, Weerseloseweg 259, de provinciale weg tussen Deurningen en Enschede. Vooraf aanmelden is niet nodig. Bijdrage voor de activiteit is €3,00 per volwassene, €1,50 per kind. Graag ter plekke contant voldoen. Donateurs van Landschap Overijssel mogen gratis mee op vertoon van hun ledenpas. Vergeet je niet uw pas mee te nemen?

9 februari 2018