Lange wandeling rond landgoed Hof Espelo

Zin in een lange wandeling vol afwisseling? Trek zaterdag 21 april de wandelschoenen aan voor een extra lange wandeling rondom landgoed Hof Espelo. De gidsen nemen je mee naar de mooiste plekken waaronder het Lonnekermeer. De wandeling begint om 10.00 uur, rond 15.00 uur zijn we weer terug.

Landgoederen, oude boerderijen, spannende doorkijkjes, statige oude lanen, bos en weiland. De lange wandeling over landgoed Hof Espelo staat garant voor veel variatie. Al wandelend ontdek hoe je mooi de natuur dichtbij Enschede is. De gidsen vertellen je meer over de geschiedenis en wijzen je op bijzondere planten en dieren. Leuk om te weten dat deze wandeling al een keer tot Mooiste Wandeling van Nederland is gekozen door wandelaars. Tip: trek goede schoenen aan en neem zelf je lunchpakket en drinken mee voor onderweg.

Lonnekermeer
Het Lonnekermeer is een landgoed dat is ontstaan toen de textielfabrikanten goede zaken deden rond begin 1900. Rondom de Grote en Kleine vijver vind je bijzondere natuur zoals orchideeën, libellen en diverse soorten vogels. Het landgoed zelf is ook een juweeltje om te zien met onder meer statige lanen en een prachtig ontworpen tuin in de Engelse landschapsstijl. Het landgoed heeft zelfs de status Europese topnatuur gekregen. En voor liefhebbers van poëzie en gedichten is de gedichtenroute van Willem Wilmink een aanrader.

gevlekte witsnuitlibel Jacob van der Weelegevlekte witsnuitlibel   foto: Jacob van der Weele

De lange wandeling start bij Bezoekerscentrum Koetshuis Hof Espelo (Weerseloseweg 259 te Enschede) op zaterdag 21 april. De wandeling begint om 10.00 uur en duurt tot ongeveer 15.00 uur. Neem je zelf je lunchpakket en drinken mee? Bijdrage voor de activiteit is €3,00 per persoon. Graag ter plekke contant voldoen.

13 april 2018