Gezocht: Woudklauteraars die meehelpen om speelbos ’t Klauterwoud op te knappen

De aankomende weken klinkt er veel gezaag, getimmer en geschaaf uit ’t Klauterwoud bij Hof Espelo. Landschap Overijssel knapt hier het speelbos op. Ook komen er een paar nieuwe speelelementen bij, zoals praatpalen en een slingertouw. De boswachter zoekt nog kinderen die hierbij willen helpen. Alle kinderen kunnen een tekening van een bosgeest insturen. Op woensdag 6, 20 en 27 juni zijn er meehelp-middagen. Ben jij tussen de 7 en 12 jaar? Geef je dan snel op!

Teken een bosgeest
Deze zomer kunnen kinderen meehelpen met het opknappen van het speelbos. Wist je dat in sommige houten stammen van het speelbos bosgeesten verscholen zitten? In ’t Klauterwoud tovert houtsculpturist Hans Nijmeijer ze straks voor ons tevoorschijn. Met zijn motorzaag zaagt hij prachtige figuren in de stammen. Kinderen mogen hem hierbij helpen. Pak een potlood en papier en teken een bosgeest! Alle ingezonden tekeningen worden tentoongesteld in het bezoekerscentrum en de mooiste tekeningen werkt Hans uit in ’t Klauterwoud. Tekeningen kunnen tot en met 20 juni worden ingestuurd.

Meehelp-middagen
Kinderen tussen de 7 en de 12 jaar kunnen daarnaast op 3 verschillende middagen meehelpen. Op woensdagmiddag 6 juni, 20 juni en 27 juni kunnen maximaal 10 kinderen zich aanmelden. De kinderen mogen onder andere het blotevoetenpad ontwerpen, meehelpen met de aanleg en daarnaast de nieuwe speeltoestellen testen. De aannemer is aanwezig om de adviezen van de kinderen te horen. De middagen zijn van 15.00 tot 16.30 uur.

LO woudklauteraars Kinderen bij bomen sfoto: Erik de Kruif

Opknapbeurt
Bijna dagelijks spelen kinderen in ‘t Klauterwoud en dus kunnen sommige speelelementen na ruim vijf jaar wel wat onderhoud gebruiken. Daarnaast wordt de natuurspeelplek uitgebreid met een boomhut, slingertouw, praatpalen en een blotevoetenpad.
In verband met de werkzaamheden is het Klauterwoud tot eind juni op doordeweekse dagen minder toegankelijk. In de weekenden probeert de aannemer het speelplezier zo min mogelijk in de weg te staan. Het opknappen van het Klauterwoud is financieel mogelijk gemaakt door Provincie Overijssel, Stichting Zabawas en Stichting de Houtmaat en wordt uitgevoerd door De Tuinen van Geerdink.

Speelbos ’t Klauterwoud ligt naast Bezoekerscentrum Hof Espelo, Weerseloseweg 259, 7522 PS te Enschede. De werkzaamheden zullen begin juli afgerond zijn. Kinderen die een tekening van een bosgeest willen insturen, kunnen de tekening tot en met 20 juni opsturen naar het bezoekerscentrum of een e-mail sturen naar Marjan Wagenaar. Vermeld hierbij de leeftijd en naam van het kind en een e-mailadres waarop we hem of haar kunnen bereiken. Voor de meehelp-middagen kunnen kinderen zich ook bij haar aanmelden via Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. .

8 juni 2018