Prins Bernhard Cultuurfonds logo

Cultuurfonds Overijssel steunt 50 projecten

Het Prins Bernhard Cultuurfonds Overijssel heeft in het derde kwartaal van dit jaar bijna € 125.000 toegekend voor 50 projecten op het gebied van cultuur en natuur. Zo kan de Stichting Vogelwerkgroep Geesteren rekenen op een bijdrage van € 7.500 voor de aankoop van een drone. Deze drone wordt ingezet voor het project ‘Red de grutto’.

Symfonia Jong Twente krijgt een bijdrage van € 5.000 voor de uitvoering van het project ‘Symfonia Jong Twente en het jaar van de opera’. Als hoogtepunt van dat jaar wordt samen met de Nederlandse Reisopera een pocketversie in semi concertantevorm van La Boheme uitgevoerd.

De Stichting Kunstroute De Wijk-IJhorst ontvangt een bijdrage van € 5.000 voor de in 2019 te houden biënnale Grensloos Kunst Verkennen De Wijk-IJhorst.

Fondsen op Naam
De bijdragen werden mede uit verschillende Fondsen op Naam, die bij het Prins Bernhard Cultuurfonds Overijssel in beheer zijn, toegekend. Vooral het Fonds Kleine Culturele Initiatieven Provincie Overijssel (KCIPO) werd veelvuldig aangesproken.

In de bijlage staat per gemeente aangegeven voor welke projecten en investeringen de bijdragen bestemd zijn.

€ 1 miljoen voor cultuur en natuur in Overijssel
Het Prins Bernhard Cultuurfonds Overijssel heeft dit jaar € 1.000.000 om te investeren in cultuur en natuur in de provincie Overijssel. Dit geld is onder meer afkomstig van de Lotto en de BankGiro­Lote­rij, donaties en de jaarlijkse Anjeractie. Maar ook van de vele CultuurFondsen op Naam die bij het Prins Bernhard Cultuurfonds in beheer zijn.

12 oktober 2018