Workshop ‘Bloemenweides’

Wil jij ook een bloemenweide ontwikkelen of aanleggen? Misschien heb je al een bloemrijk grasland en wil je deze graag verder ontwikkelen? Of wil je samen met buurtbewoners een bloemrijke berm of bloemenlint aanleggen?

In deze cursus krijg je advies en tips! De workshop bestaat uit een ochtendprogramma binnen en een middagprogramma buiten. Naast een theoretisch gedeelte gaan we (in de middag) ook kijken naar een aantal praktijkvoorbeelden en is er gelegenheid voor het stellen van vragen.

Het resultaat van de workshop:
  • je kent de basisvoorwaarden voor het ontwikkelen en beheren van een bloemenweide
  • je hebt basiskennis over verschillende typen bloemenweides en bijbehorende bodemtypes
  • je kunt bepalen of inzaaien in jouw situatie interessant is of niet
  • je hebt basiskennis over verschillende type zaaimengsels
  • bij het zien van een praktijkvoorbeeld heb je gevoel bij het juiste beheer

Voor wie?
Deze workshop is bedoeld voor iedereen die meer wil weten over aanleg, ontwikkeling en beheer van een bloemenweide. Een vooropleiding is niet nodig.

LO Cursus bloemenweide Wim Weijerink s2foto: Wim Weijerink (detail)

Informatie en aanmelden
De workshop ‘Bloemenweides’ is zaterdag 13 juli en duurt van 9.00 tot 17.00 uur.
Locatie is Landgoed Den Woesten Heide in Ommen. De workshop is voor vrijwilligers van Landschap Overijssel €40,-, voor niet-vrijwilligers €75,-. De dag is inclusief lunch en lesmateriaal.
Meedoen? Schrijf je dan snel in via kennisrijk.landschapoverijssel.nl/workshops/bloemenweides.

17 mei 2019