Half miljoen downloads van routes via routeapp en website!

Om wandelaars en fietsers te inspireren om er vaker op uit te gaan en meer te ontdekken in het landschap heeft Landschap Overijssel de routeapp ‘wandelen in Overijssel’ ontwikkeld. Met hulp van een enthousiaste groep vrijwilligers zijn meer dan 100 mooie, leuke en/of (natuur)historisch interessante routes ontwikkeld en in de app gezet.

Meer dan half miljoen routes gedownload!
Sinds de introductie van het routesysteem eind 2015 zijn onze routes maar liefst 515.274 keer gedownload. We zijn de half miljoen gepasseerd! En het aantal downloads per maand stijgt nog steeds; van zo’n 5.000 in 2016 naar bijna 17.500 per maand in 2019!

Beheer en behoud, dieren en planten
Steeds meer wandelaars en fietsers gebruiken onze routes om zich te laten informeren over o.a. het beheer en behoud van het landschap, cultuurhistorische en andere ‘leestekens’ in onze omgeving en het herkennen van dieren en planten in de buurt.

routeapp wandelaars CB foto Cecile Bögelsfoto Cecile Bögels

‘Hilligenpad’ - toproute
Toproutes zijn de bezinningsroute ‘Hilligenpad’ (12.000 downloads) en de ‘Umfassungsweg’ over landgoed Twickel (7.000 downloads). De best scorende gezinsroute is ‘Ommen Lemelerberg - highlights’ met bijna 5.000 downloads.

Nieuwsgierig? Zoek op ‘wandelen in Overijssel’ in de App Store (voor iPhone en iPad) of Google Play (voor smartphone of tablet met Android) en download de gratis routeapp. Liever op de fiets? Download dan de app ‘fietsen in Overijssel’. De routes staan ook op de website: www.landschapoverijssel.nl/routes.

16 augustus 2019