Op stap wandeling in natuurgebied De Doorbraak

Zaterdag 12 september houdt Landschap Overijssel een ‘Doorstap’ wandeling door natuurgebied De Doorbraak. Een wat langere wandeling onder leiding van een landschapsgids. U wandelt ongeveer vier uur door dit mooie, waterrijke gebied. Onderweg zoeken we een plek om te lunchen dus neem je lunchpakketje mee. Tijdens deze wandeling staat de natuurontwikkeling langs de Doorbraak centraal. De kosten bedragen € 5,00 per volwassene en € 2,50 per kind. Als u donateur van Landschap Overijssel bent, of van één van de 12 andere Landschappen, dan neemt u op vertoon van uw pasje gratis deel. De ‘Op stap’ excursies worden mede mogelijk gemaakt door de provincie Overijssel.

De Doorbraak is een 14 kilometer lange nieuw gegraven watergang tussen de Loolee bij Almelo en de Exosche Aa in Ypelo bij Wierden. In de brede ecologische zones aan weerszijden van de beek ontstaat prachtige natuur.

Doorbraak Loekie van Tweelnatuurgebied De Doorbraak   foto: Loekie van Tweel

Aanmelden
Ga tijdens deze Op Stap tocht mee met een landschapsgids die je op bijzondere plekken langs De Doorbraak, die nog volop in ontwikkeling is, zal leiden. Tijdens deze Op Stap excursie starten we vanaf Bornerbroek. Het betreft een wandeling van ongeveer 4 uur waar natuurontwikkeling in dit ‘nieuwe’ gebied centraal staat. Onderweg zal af en toe worden gestopt zodat de gids bijzondere details kan vertellen. Ben je in het bezit van een verrekijker dan is het leuk deze mee te nemen.
Omdat het op sommige plaatsen kwetsbare natuur betreft is de groepsgrootte beperkt en dien je je van te voren aan te melden. Dit kan via www.landschapoverijssel.nl/opstap2019. Na opgave ontvang je een bevestiging met de exacte startplaats en tijd van deze Doorstap- wandeling.

Kijk voor meer informatie en aanmelden op www.landschapoverijssel.nl.

6 september 2019