Workshop ‘Verhalen vertellen’ 22 november a.s.

Een verhaal vertellen; dat is vaak moeilijker dan je denkt. Hoe zorg je voor spanningsopbouw en hoe hou je de aandacht vast? Landschap Overijssel organiseert op zaterdag 22 november 2019 voor particulieren en vrijwilligers de workshop ‘Verhalen vertellen’ op Hof Espelo in Enschede. Aanmelden via kennisrijk.landschapoverijssel.nl.

Ademloos
Hoe krijg je mensen zover dat ze net zo ademloos naar jouw natuurverhaal luisteren als naar een goed spookverhaal bij het kampvuur? Bijvoorbeeld als je wat wilt vertellen over het leven van een eik? Of over het wel en wee van een bijenkolonie?

Els BaarsEls Baars

Docente Els Baars
Els Baars is zowel natuurgids als verhalenverstelster. ‘Een goed verhaal zorgt ervoor dat mensen zich verwonderen en aandachtiger gaan kijken en luisteren. Bijvoorbeeld naar het gedrag van een kwikstaartje of naar de minuscule gaatjes in het blad van het sint-janskruid. Vaak onthouden mensen de informatie dan ook langer’, aldus Els Baars. Landschap Overijssel heeft haar gevraagd voor een workshop ‘verhalen vertellen’.

Korte natuurverhalen
Tijdens de workshop leer je o.a. een verhaal op te bouwen en spannend te maken. Deelnemers kunnen oefenen aan de hand van leuke, korte natuurverhalen. Uiteraard kun je de basistechnieken ook gebruiken voor een lang verhaal, maar op buitenlocaties werkt een kort verhaal vaak beter.

• wanneer: vrijdag 22 november 2019 van 9.00 tot 16.00 uur
  • waar: bezoekerscentrum Hof Espelo, Weerseloseweg 259 in Enschede
  • kosten: € 75,00 (voor vrijwilligers van Landschap Overijssel: € 45,00)
  • aanmelden via kennisrijk.landschapoverijssel.nl