De eerste Groene Stamtafel over energie en landschap:
20 november a.s.

De biodiversiteitscrisis en klimaatverandering vormen de grootste bedreigingen voor natuur en landschap. Daarom is de transitie naar duurzame energie een belangrijke opgave voor Landschap Overijssel. “Maar het mag niet zo zijn dat het landschap de rekening moet betalen voor de energietransitie”, zegt Robbert Blijleven, beleidsadviseur bij Landschap Overijssel. “Deze transitie moet doordacht worden ingepast, zodat het landschap er zo min mogelijk hinder van ondervindt en er juist beter van wordt."

Energie en landschap
Jouw mening is belangrijk voor ons. Daarom organiseren we op woensdag 20 november a.s. de ‘Groene Stamtafel’ met als thema ‘duurzame energie en het landschap’. Zes deskundigen van binnen en buiten Landschap Overijssel belichten het onderwerp van verschillende kanten in een DWDD-setting. Tafelgasten zijn o.a. Matthijs Nijboer (directeur Natuur en Milieu Overijssel), Arthur Vermeulen (directeur Raedthuys Windenergie) en Jan ten Tije (voorzitter coöperatie MarkeLokaal). Schuif jij ook aan?

energie schapen Edona Heeten 7101foto: Edona Heeten

Meld je aan!
Wil jij graag meer weten van en/of meepraten over duurzame energie en ons landschap? Schuif dan aan op 20 november. Locatie & tijd: Café Tante Ell in Wierden van 19.30 – 22.15 uur.
Aanmelden via: landschapoverijssel.nl/groenestamtafel

15 november 2019